Long time no see! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van BreggienBaarssen - WaarBenJij.nu Long time no see! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van BreggienBaarssen - WaarBenJij.nu

Long time no see!

Blijf op de hoogte en volg

01 November 2016 | Nederland, Amsterdam

Oh mèn, ik heb echt een lange tijd niks van me laten horen! Inmiddels is mijn 9e week hier ingegaan en ik moet zeggen dat alle hectiek inmiddels niet meer aanvoelt als hectiek en het Shelterleven een voortkabbelende modus heeft aangenomen. Een sleur wil ik het niet noemen, want ik heb nog steeds voortdurend te maken met verrassingen, nieuwe uitdagingen en leermomenten.

Zo heb ik vandaag mijn eerste CS-shift gehad! Ik voel me vereerd het Cleaning Supervisor- stokje overgedragen te hebben gekregen van een voormalig CS die binnenkort het team verlaat. Tegelijkertijd gaat dit gepaard met certain responsibilities die je als bijvoorbeeld café-medewerker niet hebt. De functie van een CS is om het cleaningteam aan te sturen en bovendien de dag met devotion te beginnen samen met hen. Quite interesting, aangezien de cleaners over het algemeen niet christelijk zijn. De afgelopen weken zat ik echter enigszins in een 'kom-ik-wel-voldoende-uit-mijn-comfortzone'-dipje en dus kwam het voorstel voor deze functie op het juiste moment. En vandaag is inderdaad gebleken hoe groot deze uitdaging is. Het kostte me 2 en een half uur om de devotion van een half uur voor te bereiden en ik werd er opnieuw bij bepaald dat ik het van mezelf niet kan. Dat vind ik de mooiste momenten: ontdekken dat iets niet lukt en écht gevuld worden door God; niets van jezelf. Natuurlijk heb ik wat voorbereid, maar ik was zo niét overtuigd van mijn voorbereiding dat ik niet anders kon dan het van God verwachten. En ik moet zeggen dat Hij me niet heeft teleurgesteld: de devotion verliep quite good! :) Ik zie uit naar wat Hij me nog meer gaat leren in deze nieuwe periode!

Een ander mooi moment was de prayer week! We hebben deze week heel veel gebeden samen met elkaar en ook een dag gevast. Appeltje eitje zou je zeggen, maar toch hadden we aardig trek in dat appeltje of eitje! Nee zonder gekheid, het was zo bijzonder om dit samen te doen en écht tijd vrij te maken voor intensief gebed. We hebben de gebedsweek afgesloten met het vieren van het Avondmaal. Hoe gaaf is het om dit als community met elkaar te doen, zo bijzonder.

Dit weekend ben ik trouwens even op Urk geweest! Sanne moest een presentatie geven in haar kerk en ze vroeg mij samen met haar een lied te zingen. Elsa, een Duits meisje, ging met ons mee en we hebben haar het prachtige Urk laten zien. Enorm gelachen; dat mens is echt knettergek haha. Pas geleden mocht ik met haar de open mic-night organiseren; een soort open podium voor de gasten. Ook toen hebben we zoveel lol gehad; de sfeer was fantastisch!

Verder heb ik al heel wat feestje gehad hier! Er is often iemand jarig en dat wordt altijd groots gevierd hier. We spelen spelletjes als hide and seek (met zo'n 25 man gillend rondrennen in het community house) en eten veel taart (nou ja ik probeer dat natuurlijk niet te doen). Verder hebben we een bruiloft gehad van 1 van onze managers én natuurlijk niet te vergeten de bruiloft van Janneke waar ik ceremoniemeester mocht zijn. Dat was awesome! :) Ook heb ik al aardig wat bezoek gehad hier dus hierbij mijn dank daarvoor! Ik ben nog steeds op zoek naar een echte koffiebuddy hier, want de meeste mensen drinken hier thee of zwarte koffie.. Blugh.. Dus come over en drink some beautiful good coffee with me! :D

Er is altijd meer te vertellen, maar dit keer houd ik het kort(er). Don't forget to check out my photo's!

Doei.






  • 02 November 2016 - 13:42

    Elske:

    Jaa, weer een nieuwe blog! Leuk om weer te lezen van al je leuke ervaringen. Het klinkt echt als een hele goede tijd Bragwoi!

    Be blessed!!

  • 03 November 2016 - 18:40

    Willie Woord:

    Gelukkig weer een berichtje, Was al bang dat je me niet meer kende. Want ik hoor graag hoe het met je gaat. Mijn lief is overleden, dat zul je wel gehoord hebben. Dus ik heb een beetje media versobering. Het ga je goed onder Gods Zegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 December 2016

GODS WORK

01 November 2016

Long time no see!

25 September 2016

Daar was ik weer...!

12 September 2016

My first week in Amsterdam!

Actief sinds 10 Sept. 2016
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 5074

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: